In Verbis Virtus

6. ledna 2018 v 12:00 |  Recenze
Snad každý si jako malý přál být čarodějem nebo kouzelníkem. Ve hře In Verbis Virtus se k tomu můžete minimálně přiblížit. Vytvořilo ji studio Indomitus Games v Unreal Enginu 3.0, takže grafika je krásná i v dnešní době.


Děj začíná tím, že se dostanete do zdánlivě opuštěného chrámu uprostřed pouště. Dostanete se do obrovského podzemního komplexu plného nástrah, hádanek a pastí. Časem najdete první oltář s prvním kouzlem, které je vytvoření paprsku světla - "Ekto Lume". Všechna kouzla a texty, kterých je mimochodem k nalezení spousta jsou psány fiktivním jazykem Maha'ki. Poté jsou ve vašem deníku přeloženy do angličtiny a odhalují příběhy lidí a věcí v chrámu, nebo dávají různé rady.


Když se dostaneme k zaklínadlům dostaneme se k pravému kouzlu hry. Všechny se totiž vyvolávají stisknutím pravého tlačítka myši, čímž vaše postava zvedne ruku a následně vyslovením zaklínadla. K tomu samozřejmě potřebujete mikrofon. To dodává hře mnohem větší hloubku a více vás tato mechanika vtáhne do vaší role. Můžete je vyvolávat buďto klasicky v Maha'ki, anebo můžete také z nějakého důvodu vyslovovat je v angličtině. To ale nemá takový efekt a navíc to u mě vůbec nefungovalo. Pokud vám například nejde zaklínadlo správně vyslovit, což se může třeba kvůli přízvuku stát, můžete si je namluvit v nastavení. Můžete si tam namluvit cokoliv, takže si původní kouzla máte možnost změnit například na zaklínadla z Harryho Pottera.


Hlavní část hry jsou ovšem hádanky. Pokud takové hry nemáte rádi, raději se této hře vyhněte. Postup není naprosto lineární, ale úplnou volnost také nemáte. Některé hádanky bez potřebných kouzel prostě nevyřešíte. Hádanky jsou na jejich četnost originální, postupně se učíte nové mechaniky, které uplatňujete v dalších hádankách, ale skoro každá z nich přináší nějaký nový koncept.


Ve chrámu můžete také potkat i různé nepřátele. Jako první narazíte na poměrně neškodné "brouky" a "ptákobrouky". Těm se stačí vyhnout, nebo je spálit světlem. Postupně najdete i více nebezpečné, jako třeba taková podivná věc s velkými kusadly a spoustou chapadel. Nebo modré levitující energetické koule, které vás sice nezabijí, ale pokud se v jejich přítomnosti budete pohybovat, shodí vás. Oboje se postupem času naučíte s trochou šikovnosti odbouchnout. Tím se ovšem nikdy naprosto nezbavíte nebezpečí, takže se nikdy necítíte moc overpowered. A to není vůbec řeč o bossích.

Shrnutí:

+ Vynalézavé hádanky
+ Mechanika mluvení kouzel
+ Nelineární postup
- Občasné problémy v orientaci

Hodnocení: 90%

Platformy: Steam
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama